باز هم جشنواره وبلاگهای دفاع مقدس در یزد :شش نکته پیرامون جشنواره وبلاگنویسی  دفاع مقدس در یزد (نقد3)


یزدفردا "باز هم جشنواره وبلاگ ها در یزد برگزار شد ایندفعه نه توسط رضا حقیقت نژاد و دوستانش بلکه توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس که در جای خود به تمام زوایای آن خواهیم پرداخت  .


هر چند که برگزار کنندگان جشنواره وبلاگنویسی ،سایت های مجازی استان را تنها با یک خبر اولیه و مصاحبه اختتامیه همراه خود دیدند و البته مراسم اختتامیه ؟

گزارش تصویری مراسم اختتامیه را طی چند گزارش تصویری تقدیم دوستان فردائی نمودیم و سعی کردیم در آن گزارشها تنها آنچه که در سالن برگزاری اتفاق افتاد به تصویر کشیم .

و قرار بود برگزار کنندگان اطلاعات کامل در مورد وبلاک های شرکت کننده را برایمان ارسال نمایند که تا کنون خبری نشده است ولی بر حسب وظیفه رسانه ای از دوستان حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره خواستیم تا نظرات خود در باره برگزاری را به ما منتقل نمایند که دوستان  حاظر در اختتامیه نقد هائی را برایمان ارسال نموده اند که طبق رویه یزدفردا ابتدا نقد های وارده به یزدفردا را انعکاس داده و در پایان بررسی کلی برگزاری جشنواره وبلاک های دفاع مقدس در یزد را تقدیم فردائیان خواهیم نمود .


و البته نام افراد با توجه به درخواست نزد یزدفردا محفوظ و در مواردی هم با نام نویسندگان منعکس خواهد شد .

شش نکته پیرامون جشنواره وبلاگ ها ی دفاع مقدس در یزد

با عرض سلام و خسته نباشید


پیرو انتقادات بجای شما از نحوه برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی دفاع مقدس لازم دیدم نکاتی را به انتقادات گفته شده اضافه کنم. امید است در صورت صلاحدید مطالب  ذکر شده را در پایگاه اطلاع  رسانی خود قرار دهید.


نکته اول: در تبلیغات جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس که بصورت بنر در سطح شهر به نمایش در آمد، لپ تاپ و کمک هزینه سفر های زیارتی به عنوان جوایز جشنواره مطرح شده بود. این در حالی است که به هیچ کدام از نفرات برگزیده لپ تاپ داده نشد!


نکته دوم: در اخبار منتشر شده از مراسم اختتامیه جشنواره در اکثر خبرگزاری ها و سایت ها  ذکر شده است که به سه نفر اول جشنواره کمک هزینه سفر به خانه خدا تعلق گرفته است. اما این در حالی است که فقط کمک هزینه سفر به خانه خدا به نفر اول داده شده که معلوم نیست اشتباه از خبرنگاران بوده یا ....!


نکته سوم: هما نطور که در پایگاه اینترنتی یزد فردا هم آمده است قرار بود که در مراسم اختتامیه 20 وبلاگ برگزیده معرفی شوند، اما متاسفانه به خواندن نام 10 وبلاگ بسنده شد!


نکته چهارم: شرکت دویست وبلاگ نویس از استان یزد در این جشنواره  نیز جای بررسی دارد.


نکته پنجم : از سوی مدیر کل بنیاد حفظ آثار اعلام شد که جشنواره به مدت پانزده روز تمدید شده است . این در حالی است که  سایت رسمی جشنواره (PELLAK.IR) اعلام کرد : تمديد ثبت نام در جشنواره وبلاگ نويسي تا 5 دي ماه!!  و این یعنی جشنواره 5 روز تمدید شده است! عدم اطلاع آقای مدیرکل از زمانبندی جشنواره هم جالب است. همچنین آقای مدیر کل در مصاحبه با خبرنگاران در روز 13 دیماه فرموده اند: تنها قالب‌هايي كه از ابتداي شهريور 89 تا انتهاي آذر 89 به وجود آمده باشند مورد داوري قرار مي گيرند که امیدواریم منظور از قالب همان وبلاگ بوده باشد.


 نکته ششم: انتشار اخبار و مصاحبه های مدیر کل بنیاد حفظ آثار پیرامون جشنواره در اکثر خبرگزاری ها و سایت به جز سایت رسمی جشنواره هم جالب است. امیدواریم مدیر سایت پلاک نام کاربری و گذر واژه را فراموش نکرده باشد!

ادامه دارد...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا